Dag 1: reis en Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marco Lesmeister - WaarBenJij.nu Dag 1: reis en Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marco Lesmeister - WaarBenJij.nu

Dag 1: reis en Hanoi

Door: Marco Lesmeister

Blijf op de hoogte en volg Marco

10 December 2015 | Vietnam, Hanoi

Na een vlucht van 11 uur zijn we aangekomen op het vliegveld van Bangkok. Op zich een rustige vlucht, maar omdat we geen aan allen konden slapen, duurde het toch erg lang. Gelukkig houdt het entertainment systeem van KLM je wel bezig. Na 4 films en de nodige hapjes en drankjes werden we afgeleverd op het vliegveld van Bangkok.

Gelukkig hoefden we ons maar 2 uur te vermaken hier, want erg veel is hier niet te beleven. Of je moet de gang door de douane een attractie vinden. Want ook al komen we als transfer officieel niet eens Thailand binnen, toch gingen we weer volledig door de molen.

Het laatste stukje van 2 uur vlogen we met Vietnam Airlines naar Hanoi, het beginpunt van onze reis. Op de landing na (op zich prima, maar niet geschikt voor mijn oren) ook hier niets te klagen. Zelfs op dit korte stukje kregen we nog een lunch aangeboden: Mihoen met kip en even gelatins toetje. Martijn en Marco hebben dit vriendelijk afgeslagen maar Monique en Henk durfden dit toch aan.

Op de luchthaven werden we opgewacht door een taxi (vooraf geregeld via het hotel) welke ons in een half uur bij het hotel afzette. Gelijk onze eerste ervaring met het verkeer in Vietnam. Erg druk, ontzettend veel scooters en brommers. Verkeersregels hebben ze niet, iedereen rijdt dwars door elkaar, links en rechts, hard en zacht. En vooral kijken wie het meeste kan toeteren. Van weghelft wisselen doe je gewoon, links en rechts inhalen is ook heel normaal. Vreemd genoeg gaat het allemaal prima en maakt niemand zich ergens druk om. (Zouden we in Nederland ook moeten doen)

In het hotel werden we van harte welkom geheten, en kregen we meteen ons kamers te zien. Prima kamers met een lekkere douche, meer heeft een mens niet nodig.

Even douchen en opfrissen, en dan gauw een eerste ervaring met de stad opdoen. Want na zoveel uren zonder slaap, moeten we wel bezig blijven om niet in slaap te vallen. En we willen natuurlijk graag meteen in het nieuwe ritme komen, dus moeten we het uitzingen tot 21.00 uur 's avonds. Onderweg nog een koffie tent gevonden waar ze echte cappuccino verkopen, dus maar even gaan zitten.

Van de hotelmedewerker hoorden we dat we vlakbij het hotel prima konden eten in een restaurant, dus maar op zoek naar dit tentje. Dankzij de Lonely Planet gauw gevonden, maar direct kwam de vraag omhoog: moeten we dit wel doen? Een vieze keuken, niet echt netjes, allemaal plastic stoeltjes, kortom: niet echt uitnodigend. Maar we zagen dat er veel toeristen zaten, dus toch maar de gok gewaagd. Tenslotte werden we door het hotel hier naartoe gestuurd, dus dan moet het wel iets voor toeristen zijn toch?

We konden kiezen uit mihoen met kip of rundvlees. Kip leek ons wat gevaarlijk op de eerste dag, dus gingen we allemaal voor het gerecht met rundvlees.

En? Het was heerlijk!!! Dat verwacht je natuurlijk niet, maar het smaakte prima. Zeker als je bedenkt dat een gerecht €2,-- kostte. Uiteindelijk moesten we zelfs € 9,50 betalen voor jet complete diner met 4 personen. Waar kun je daarvoor in Nederland eten?

Inmiddels was het 19.00 uur, te vroeg om al naar bed te gaan. Nog maar een rondje door de stad gelopen, maar om 20.00 uur was de pap toch echt op, zodat we lekker naar bed gingen voor een lange nachtrust.

Tot zover dag 1!!!

• 12 December 2015 - 10:16

Jaap En Betty Scherpbier:

Heel leuk om het bijzondere reis verslag te lezen.Een geweldige beleving volgens mij .Wij genieten mee van de foto's en videootjes en vermaken ons super hier in het heerlijke rustige Noorwegen(hi hi) Kijken uit naar het volgende verslag en sterkte in de drukte.
    Veel plezier veel liefs van ons 4

Tags: Hanoi